Poweryoga

Poweryoga is anders dan de meeste yogavormen. Vanaf je eerste poweryoga sessie bespeur je veranderingen in je energie, spieren en gemoedstoestand.

Wat is poweryoga?

Het is precies wat de naam zegt. Een krachtige, dynamische en energieke vorm van lichaamsoefening die elke spier oefent en vormt. Flink zweten is niet uitgesloten. Het zet je aan het werk, zonder dat het uitmaakt welke vorm je hebt of welke beperkingen je denkt te hebben. Dit kun je zeker! Het is doeltreffend, uitdagend en actief. Zo kom je met grote sprongen van waar je nu bent naar heel nieuwe gebieden van fysieke en mentale kracht.

Met behulp van ademondersteuning voer je de verschillende houdingen direct achter elkaar uit. Er zijn altijd opties in houdingen. Je hoeft niet een of ander superlenig slangenmens te zijn. Ik geef niet om buigzaamheid. Ik vind het belangrijker werkelijke kracht, stabiliteit en integratie van het hele lichaam te bewerkstelligen.

Iedereen kan poweryoga doen. Echt iedereen. Ongeacht je conditie, je gewicht of je lichaamsbouw. Iedereen is anders en elke houding kan aan iedereen worden aangepast. Kracht en souplesse komen vanzelf, als de wil er tenminste is.

 

Waarom poweryoga werkt?

Poweryoga werkt om zoveel redenen. Het werkt omdat het eenvoudig is en op één lijn zit met je lichaamsbouw en de manier waarop dit beweegt. Het geeft je de kracht om je lichaam te trainen zoals je het gebruikt – buigen, strekken, optillen, reiken, draaien – zodat je je dagelijkse bezigheden met groter gemak, lenigheid, kracht en elegantie uitvoert. Het lichaam wordt ook van binnen geactiveerd en verbeterd.

Je zenuwstelsel wordt naar behoeven gekalmeerd of opgepept (door diepe, ritmische ademhaling), je bloedsomloop en je hart worden krachtiger, je spijsvertering wordt gestimuleerd en je afvloeiingsstelsel wordt geactiveerd en gereguleerd (door te transpireren en de beweging van je lymfeklierstelsel, het riool van het lichaam). Elke cel in je lichaam heeft er baat bij. Poweryoga is ook op andere manieren effectief, omdat het je bewust maakt van je lichaam. Je raakt meer afgestemd op wat je lichaam wil, zowel op als buiten de mat.

 

Stoelyoga

Wat is stoelyoga?

Stoelyoga is een milde vorm van yoga. Je voert de oefeningen uit met een stoel. Sommige oefeningen zijn zittend en soms gebruik je de stoel als ondersteuning. Het is goed voor je balans, spierkracht, flexibiliteit en reflexen. Het stimuleert organen, het zenuwstelsel en de bloedsomloop, wat zorgt voor een goede gezondheid. Je lichaam krijgt meer vitaliteit, je kunt je soepeler bewegen en blessures herstellen gemakkelijker.

Het is voor iedereen

Omdat gecompliceerde en complexe oefeningen niet aanwezig zijn, is deze vorm van yoga geschikt voor alle leeftijden. Yogahoudingen, meditatie, adem-, en ontspanningsoefeningen laten je op een andere manier in beweging komen dan je tot nu toe gewend bent. Maar altijd op je eigen niveau en binnen de grenzen van jouw eigen beperkingen.

Voordelen van Stoelyoga

Reageert jouw lichaam door slijtage, blessures of aandoeningen anders dan je gewend bent? Dan is dit een nieuwe manier van bewegen om de balans te vinden, zowel fysiek als mentaal. Ook al is stoelyoga de zachtste vorm van yoga: de oefeningen hebben wel degelijk een positieve invloed op je lichaam.

Voordelen op een rij:

  • Soepelere spieren en gewrichten.
  • Je leert spanningen loslaten.
  • Je verbetert concentratie en motoriek.

Klaar om van start te gaan?

Bekijk hieronder de actuele lestijden.

Maartje Arntz

Nieuwstraat 100, Leerdam

06 - 250 50 298

maartje@f2mm.nl

© 2021 Food 2 Move Your Mind  | KvK: 61931861 | Privacy